Invigning på Trädgårdsgatan 12

Den 3 maj 2016 blir det stor invigning av lokalerna på Trädgårdsgatan 12.

IOGT-NTO-huset Trädgårdsgatan 12
Trädgårdsgatan 12

Tisdagen den 3 maj 2016 är det äntligen dags för invigning av lokalen på Trädgårdsgatan 12. I nästan tre år har vi arbetet med att planera, renovera, bygga om och förfina, och nu är det äntligen dags att visa upp våra fina lokaler. Hela dagen kommer det att på aktiviteter för att att så många som möjligt ska få möjlighet att komma förbi.

8:30 Frukostmöte – Vägen tillbaka till livet
Göran Mårtensson föreläser om att leva som spelberoende alkoholist, om att leva med hemligheter och som hemlös. Han berättar också om sitt liv där han som barn blev sexuellt utnyttjad, gjorde självmordsförsök och om att sitta på anstalt. Idag är Göran aktiv i IOGT-NTOs Kamratstöd i Norrköping och har efter 35 år hittat tillbaka till livet.
Arrangeras i samarbete med NBV och Kalmar läns nykterhetsförbund.

10.00 – 15.00 Öppet hus
Välkommen att titta runt i huset, besöka någon av våra hyresgäster eller smaka på vår invigningstårta. Vi bjuder på tårta hela dagen. Huset är
öppet för dig som vill veta mer om den verksamhet som bedrivs här.

12.00 Lunchkultur
IOGT-NTO:s Kamratstöd serverar lunch. Musikunderhållning med Jushua Peters. Lunchen kostar 40 kr/person (endas kontant betalning). Arrangeras i samarbete med NBV.

15.00 Invigning
Officiell invigning av lokalerna. IOGT-NTO:s förbundsordförande Johnny Mostacero och Kultur- och fritidsnämndens ordförande Marianne Dahlberg medverkar.

18.00 Invigningsfest
Endast för föreningens medlemmar och speciellt inbjudna gäster
Vi avslutar invigningsdagen med en ordentlig fest. Det blir mat och underhållning med Jonas Rajala. Anmälan till festen görs till Jenny Larsson, jenny.larsson@iogt.se eller 0480-564 44 senast 26 april.

Välkommen önskar styrelsen för IOGT-NTO Kalmar

Av: , 2016-04-12